duminică, 18 aprilie 2010

Pe asta n-o știați: Iisus – fiul lui Zamolxe!

O revistă care publică de regulă autori serioși, cu articole pertinente, și face eroarea de a publica o singură aberație (sau două) pune sub semnul întrebării calitatea tuturor celorlalte articole și a autorilor respectivi! În Ex-Ponto nr. 1 din 2010 (ianuarie-martie) puteți citi cu stupefacție că Iisus a fost dac! Semnatarul articolului crede că poate demonstra, după 2010 ani, cu argumente care nu pot fi decît iluzorii, pentru că se bazează doar pe texte străvechi, interpretate discutabil că Iisus n-a fost evreu, ci că era fiul lui Zamolxe (alt personaj neatestat cu precizie). Autorul acestei elucubrații este un anume Const. Miu și articolul lui anulează efortul revistei de a-și asocia nume onorabile ca Angelo Mitchievici, Doris Mironescu, Ștefan Cazimir, N. Rotund etc. În aceeași revistă și în același număr, un anume Nistor Bradu, nume obscur în literatura noastră, scrie articolul „Nicolae Caratană sau devenirea întru poezie”. Răposatul Caratană, cum se poate dovedi irefutabil, cu citate elocvente, a fost un sărman imbecil, un pretins poet basarabean fără nicio valoare, ce nici românește nu știa ca lumea, despre care altă nulitate (unul Enache Puiu - ?) scrie că ar fi fost „unul dintre cei mai valoroși poeți ai timpului său”. Orice ins poate lansa orice aserțiune, oricît de sinistră. Dar faptul că o revistă cu pretenții de seriozitate, purtînd egida Uniunii Scriitorilor, și un trecut onorabil o preia ca atare provoacă descalificarea acesteia.

2 comentarii:

  1. Bună ziua!
    Domnule Horia Gârbea, am rămas surprins și stupefiat de tonul acid folosit de dumneavoastră referitor la articolele publicate în revista constănțeană Ex-ponto, nr.1/2010 (ianuarie-martie).
    Domnul profesor dr. Constanin Miu, pe care îl nominalizați prin apelativul "un anume",este doctor în litere și teologie și este un scriitor demn, serios, publicat și premiat frecvent în țară și peste hotare de către reviste prestigioase - am să amintesc numai câteva: "Lumină lină"(New York), "Observatorul de Canada" (Toronto, Canada), "New York times" (New York, SUA), "Luceafărul românesc" (A.R.P.), "O carte pe zi" (A.R.P.), "Dacologica" (A.R.P.), "Steaua"(Cluj), "Ramuri" (Craiova), "Poezia" (Iași), "Literatură și artă" (Chișinău), "Oglinda literară", "Convorbiri literare" etc.
    Segmentul de informație pe care îl surprinde în acel articol de care amintiți, este pus ca fiind o ipoteză de lucru și nu ca un fapt. Am să mai adaug că am descoperit întâmplător blogul dumneavoastră despre care sincer nu am auzit nimic până în prezent și nici nu am citit dar n-am să îmi permit să spun că sunteți un anume/cutare, deoarece mă respect.
    Ar fi indicat când vă mai apucați să dați cu pietre să vă documentați în prealabil. Mai mult, cu vreo trei luni în urmă am avut în mână un volum de așa-zise versuri al doamnei Monica Mureșan (Femeie la poarta raiului de sticlă),scos sub egida "Asociației Scriitorilor din București", care dacă stau bine să mă gândesc și mai dau doua clik-uri pe internet, aflu că este păstorită de dumneata. Am fost puternic impresionat de titlul cărții dar conținutul m-a dezamăgit tare, prin lipsa totală de viziune a autoarei și m-a făcut să plâng pentru copacii tăiați inutil. Cartea căreaia dumneata îi dai girul - bun de tipar și fonduri pentru a fi publicată este... de proastă factură, fără valoare literară, iar din ce am citit nu am reușit să îmi formez nicio idee. Îmi pare nespus de rău, dar te rog să te uiți mai întâi în ograda dumitale și abia după aceea să îți permiți să arunci cu noroi în scriitori consacrați.
    O zi bună!

    RăspundețiȘtergere
  2. 1. Articolul dlui C. Miu e o aberație fie și ca ipoteză. Cu antecedentele dsale se cuvenea să fie mai responsabil. Neo-Protocronismele sînt mai jenante pentru un om cu școală 2. O parte dintre revistele citate de dvs. nu au nume bun în lumea literară și a publica în ele e aproape o rușine 2. Volumul de versuri al dnei Monica Muresan nu e strălucit, recunosc. Dar... Am citit și mai proaste. Eu am făcut doar o succintă prezentare, rezervată, în niciun caz nu am alocat „fonduri” pentru că nu am. E o afirmație calomnioasă. Lucrarea a apărut cu fonduri procurate de autoare, am pus doar egida.

    RăspundețiȘtergere

Postări populare

Arhivă blog