duminică, 20 februarie 2011

Adi Pârvu și Pantera


Un incitant comentariu la „Pantera...” mea apare pe blogul lui Adi Pârvu despre care aflu că lucra la Cotidianul în 1991-1992 cînd începusem și eu, drăgăliță-Doamne, să mă afirm în presa postrevoluționară și anti-neocomunistă, publicînd inclusiv în ziarul pe-atunci al lui Ion Rațiu (eram unul dintre cei 3% care îl votaseră în 20 mai 1990).

Cu clavecinul, Adi Pârvu are dreptate, ba mi-a descoperit și ironia cu vacile de Karona dintr-un poem. Vreau să-i spun și să vă spun că în casa în care am crescut era/este un pian cu coadă (scurtă). Dar n-am învățat să cînt la el ca tatăl meu care era chiar notist. Singura claviatură care m-a atras de la 4 ani a fost a mașinii de scris a bunicului meu (Rheinmetall - 1935, mai există și azi, o bijuterie). În schimb pisicile casei se odihneau cu plăcere pe pian. Nu pe clape, ci sus, pe capac, atunci cînd nu se cînta. Cum făceam o gamă - atîta știu să cînt - săreau elegant și se mutau pe șemineu. De unde sugestia titlului de azi.

Îi mulțumesc public criticului Dan Cristea pentru că mi-a trimis ieri prefața la volum (conține excelente interpretări) și acesta poate apărea. Un scurt cuvînt, după fix 30 de ani de la debutul meu la Cenaclul de Luni, va avea și Nicolae Manolescu.

(În imagine, Tudor „Huppy” la primele game pe pianul străbunicilor săi, lipsește pisica. Foto - Ruxandra Gârbea)

2 comentarii:

  1. Daaa, Ion Raţiu... ce naivi eram... nu bănuiam câtă putere aveau "masele" pe care le scote Iliescu în stradă să scandeze, cu spume la gură mizerii de genul "Hodorog cu papion, să-l urcăm în avion!" sau "Coposu - căposu" sau "Huo regele Mihai, în exil mereu să stai!".
    Tărziu, foarte târziu ne-am dat seama că eram subtil manipulaţi (chiar şi dl.Raţiu!), una dintre marile javre fiind madam Doina Bâscă, editorul şef, femeia-agent sub acoperire, venită în "presa postrevoluţionară şi anti-neocomunistă" direct din halele Fabricii de avion de la Băneasa!! Am scris "Fabrica de avion" pentru că acolo, nu s-a fabrict decât un singur avion, şi ăla doar pe jumătate, după cum spun gurile rele...
    Spor la treabă cu volumul. Ce ziceţi de titlul "Felina sus, pe clavecin"?? Doar o sugestie...

    RăspundețiȘtergere
  2. si eu am votat atunci pe Ratiu..si toti ma priveau ca pe dusmanul poporului:))

    RăspundețiȘtergere

Postări populare

Arhivă blog