vineri, 21 iunie 2013

Căldură mare la Cluj. Răzbunarea lui Mitică? * Bucurii plătite cu o tristețe

 Am fost la Cluj la Tîrgul de Carte Transilvania, ediția I. Organizare bună (mulțumesc Editurii Eikon, dlui Ajder). Dar - ironie a lui Caragiale sau a personajului său, Mitică, nu prea iubit în Transilvania - o căldură de foc, cît cea din „Căldură mare” și ”Petițiune” la un loc. Noroc cu zecile de localuri și terase primitoare de pe Strada Eroilor și nu numai unde, mai ales cînd se lăsa puțin seara și astrul se ascundea după turle, gemea de lume iar gheața se topea cu folos în lichidele din pahare. Notez cu plăcere „La Piazzetta” cu farmecul ei aproape genovez și „Insomnia”, cam vis-a vis de regretata „Arizona”.

Dintre amici alături de care am petrecut minute și chiar ore plăcute la lansări de carte și nu numai: doamnele Florica Bud și Andrea Hedeș venite de la Baia Mare și Dej, Marta Petreu, distinșii scriitori localnici: Ion Mureșan, Mircea Petean, Ion Vartic, Ștefan Manasia, Ioan-Pavel Azap, Constantin Cubleșan, Ovidiu Pecican și mulți alții de-ai Clujului. Au mai fost însă destui alții din Bistrița (Gavril Țărmure de pildă), Arad (Ioan Matiuț), și o importantă echipă de la București cu Ioan Es. Pop, George Volceanov, Ioan Cristescu, Eugen Suciu, Pavel Șușară, Cosmin Perța, ceva mai tîrziu și Dan Mircea Cipariu și desigur Mircea Tiberian care a cîntat extraordinar miercuri seară, la fel pe cît a făcut-o joi Ada Milea pe versurile lui Ion „Muri”. Am regretat că nu i-am întîlnit și pe domnii profesori Ion Pop și Mircea Muthu, ultimul mi-a trimis însă o prețioasă carte de balcanologie, un cadou care m-a încîntat. După ce nu ne-am văzut cu anii, în București fiind amîndoi, am avut plăcerea să-l întîlnesc tocmai la Cluj și pe Alexandru Dabija.

Orice bucurie trebuie însă plătită și cu o tristețe: am aflat, fiind la Cluj, de dispariția poetului Alexandru Mușina, o străveche cunoștință cu care am fost uneori în dezacord, admirîndu-l însă, și care ne-a părăsit tocmai cînd găsise calea regală a poeziei. Dumnezeu să-l odihnească!

Mi-am uitat aparatul de fotografiat la București. Pozele au fost făcute cu telefonul doamnei Andrea Hedeș căreia îi mulțumesc. În poze, doi colegi ai lui Ioan Es. Pop și Ioan însuși, alături de Ion Mureșan, H.G., Florica Bud și Andrea Hedeș (sus), cei de sus în formulă restrînsă (mijloc), Florica Bud, H.G., Andrea Hedeș, Mircea Petean, editorul primilor trei, la Limes, (jos).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Arhivă blog