vineri, 28 iunie 2013

Lilian Zamfiroiu – un om făcut pentru ICR

De mult n-am mai auzit o veste atît de surprinzător bună ca numirea ministrului consilier dr. Lilian Zamfiroiu la conducerea ICR. Atît de bună încît mi-a vindecat o parte din supărările recente. Privind acum cu detașarea firească a celui dinafară valul numelor care s-au rostit în zilele de dinainte de 24 iunie mă gîndesc că multe gloanțe au trecut din fericire pe lîngă fruntea ICR și soluția e nesperat de potrivită.

            Pe Lilian Zamfiroiu l-am cunoscut în îndepărtatul an 1984, studenți fiind amîndoi, în presa studențească, așa cum exista ea supusă unei cenzuri de foc care suspecta pînă și faptul că numele lui Cervantes apărea într-o cronică de sport sau că lui Nichita Stănescu i se asocia epitetul „crepuscular”. Dar l-am întîlnit și la cenaclurile universitare ale acelui timp cînd Cenaclul de Luni dispăruse și Universitas și Junimea încercau să-i țină locul. Pentru mine, așadar, Lilian Zamfiroiu e un nouăzecist cu acte în regulă. A terminat filologia, dacă nu mă înșel, dar nu cred, într-o promoție care-i cuprindea și pe viitorii critici Dan-Silviu Boerescu și Caius Dobrescu și, parcă, și pe Iulian Costache. Cu Iulian a lucrat la Ministerul Învățămîntului.

Ulterior ne-am întîlnit mai rar, totdeauna cu bucurie pînă cînd l-am regăsit alături de amasadorul Nicolae Manolescu cu care a avut privilegiul să lucreze în ultimii ani. De altfel un lucru pe care-l am în comun cu Lilian Zamfiroiu este faptul că am avut și eu ocazia fericită să colaborez cu dl. Nicolae Manolescu din 2005 încoace, apropiindu-mă astfel de idolul adolescenței mele literare. Alt element comun este respectul nostru pentru profesorul Manolescu, poate doar Alex Ștefănescu să-l stimeze mai mult decît noi…J

            Lilian Zamfiroiu are numeroase calități ce-l recomandă pentru noul post, pe care-l va ocupa de la 10 iulie: modestie dar și curaj, inteligență și toleranță, simțul actualității dar și al istoriei (e doctor în istorie cu o teză despre care am scris elogios la momentul apariției), bunătate nativă și eleganță de diplomat. Iubește cultura, dar nu are orgolii de artist. Cunoaște lumea culturală, dar nu încearcă să se afirme „făcînd ordine” în ea. Nu în ultimul rînd, e un abil vorbitor al multor limbi străine și un excelent conducător auto.


            Sînt sigur că, ajuns într-o serie, orice s-ar spune, „grea”: Buzura-Patapievici-Marga, Lilian Zamfiroiu va face față cu bine unor imense provocări și așteptări. Îi doresc mult succes și-l voi urmări cu simpatia dintotdeauna. 

Un comentariu:

  1. Nu știu dacă eterogen este cuvântul potrivit,dar seria„grea”prezentată de dv.pare și chiar cred că este„ușor”eterogenă(sau,poate,dezechilibrată),cel puțin dintr-un punct de vedere,nu prea usor de definit.O simplă senzație...Vă mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere

Postări populare

Arhivă blog