marți, 11 iunie 2013

Premiile Uniunii Scriitorilor pe anul 2012. Palmares incomplet și păreri personale

Ieri 10 iunie, s-au decernat premiile USR pentru anul editorial 2012.

Pînă la această oră (3 a.m. a zilei de 11 iunie) nu a apărut pe situl USR un comunicat iar la ceremonie, care s-a ținut la Casa Monteoru, nu am participat. M-aș fi dus măcar ca să revăd Sala Oglinzilor dar mi-am amintit de prestația Juriului de Nominalizări și am renunțat. Ca urmare, prezint laureații într-o formulă probabil incompletă. Totuși, la secțiunile importante am cules informații din foșnetul teilor de la Muzeul Literaturii. Am adăugat niște note personale.

Poezie: Nicolae PrelipceanuLa pierderea speranţei, Casa de Pariuri Literare
O opțiune firească a juriului, am scris și eu cu entuziasm despre acest volum.
Proză: Florina IlisVieţile paralele, Cartea Românească
Un roman al unei autoare foarte abile dar care, de data asta, m-a cam dezamăgit. L-am și uitat într-un avion. Dar oricum 2012 n-a prea adus realizări la proză.
Critică, eseu, istorie literară: Mircea MihăieşCe rămâne. William Faulkner şi misterele ţinutului Yoknapatawpha, Polirom
Pe acesta nu l-am luat în avion, fiind prea greu. Nu l-am citit integral, dar îmi propun, e teribil să citești toată opera lui Faulkner, unul dintre autorii iluștri care îmi plac mai puțin. Poate mă ajută Mircea Mihăieș să-l reiau.
Teatru: Radu F. Alexandru, Teatru 7, Cartea Românească
Cred că e al treilea premiu de gen al dramaturgului. Mă bucur pentru el și mai ales că s-a acordat în acest an premiul peste care adesea s-a sărit. 
Traduceri: Dinu Luca – Mo Yan, Obosit de viaţă, obosit de moarte, Humanitas Fiction
N-am citit volumul, nici în original nici tradus, dar dau credit juriului. Orișicît... Nobel... chineză...
Premiul Fundaţiei “Andrei Bantaş”: Irina Horea – J. M. Coetzee, Miezul verii, Humanitas Fiction
Nici pe acesta nu l-am citit, dar meritele traducătoarei le cunosc din alte volume și o felicit.
Premiul pentru “Literatură pentru copii şi tineret” nu a fost acordat.
Cu regret trebuie să spun că opțiunea juriului e corectă.
Premiul Naţional de literatură: Ion Pop
Iarăși o decizie bine gîndită.
Juriul de premiere - Gabriel Coşoveanu, Irina Petraş, Cornel Ungureanu, Dan Cristea şi Mihai Zamfir - merită felicitări zic eu...

2 comentarii:

  1. Oare a citit cineva din juriile care n-au acordat premiu la secțiunea "copii și tineret" romanul lui Liviu Radu, "Armata moliilor" (Nemira, 2012)? Sau volumul de povestiri "A doua venire", de Marian Truță (Nemira, 2012)?

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare ma tem ca n-au fost depuse. Juriul de nominalizari nu le-a vazut in lista iar cel mare lucreaza cu materialul oferit de cel de nominalizari. Evident sint autori de prima mînă dar să nu uităm că la toamnă avem premiile ASB+SRSFF.

    RăspundețiȘtergere

Postări populare

Arhivă blog